cecilianordstroms

2012-11-11
17:34:44

tankar
sitter just nu och funderar på allt mellan himmel och jord. Vet inte om det kommer bli så vettigt i ett inlägg, men kände ändå att jag ville skriva av mig.
 
stora skillnader. det är något det finns gott om här i världen! Satt en stund och lyssnade idag när älsklingen och hans kompisar spelade air soft. Jag kunde sitta där och le åt hur roligt de hade, jag behövde inte vara rädd, kunde plocka upp min mobil och kontakta vem jag än ville. På andra sidan jorden sitter människor också och lyssnar på ljudet av kulor, men dom ler inte. Dom känner rädsla och många av dom vet inte var deras familjer är eller om de ens är i livet. Jag är glad att jag slipper en sådan vardag, iblans borde jag uppskatta allt jag har lite mer. Att kunna komma hem, tända ljus och dricka en kopp kaffe i sällskap med de som betyder mest, är något jag älskar. Dessutom borde jag lära mig att inte oroa mig för småsaker, skita i att lägga ner massa energi på saker som egentligen inte är värt att fundera på.
 
men ibland är även den lilla biten så jävla svår att uppnå. och där kommer vi in på nästa fundering. att uppnå saker.
har alltid velat göra saker, inte massa stora saker nödvändigtvis, men ändå göra klart något och känna att jag uppnått något. Än har jag inte gjort det, trots att jag är 21 år. Även om det bara hade varit små saker, så hade jag velat komma ihåg. Jag måste sluta ge upp så lätt och hitta något jag verkligen vill och kan uppnå.
 
 
nej nu börjar det spåra här. ska göra nått annat nu.Hörs senare :)
 
puss&kram ♥
 
Kommentarer:
#1: Pappa

Så många fina ord och tankar. Vi tar allt så för givet och när något händer så skakas vår vardag om..... Jag vet.....
Hinna bli....hinna uppnå...... Kommer det med....för vem kan säga vad det är att bli och uppnå???? Att springa om sin egen skugga i jakten på att bli och uppnå är för mig detsamma som att ha ett fattigt liv!! Det finns en mening med allt som händer en i livet!
Fortsätt drömma och sluta aldrig att tänka positivt!!!

2012-11-11 @ 22:00:13
#2: Amanda :D

Du har så fel CissiBabe. Vi uppnår stora saker varje dag, även om det kanske inte märks. Är man en god vän, flickvän, matte, dotter, syster osv osv, precis som du är, så uppnår man mycket :) Vad hade vi alla runt omkring dig gjort utan dig?
Zuki hade svält, jag hade sjunkt i depression utan dig att öppna mitt hjärta för, Mark hade nog oxå svält...haft ett ganska rörigt hus ;) med mera.
Du uppnår saker varje dag :) Lycka, glädje och massa mer för alla oss andra, du måste nog bara se dessa småsaker för att förstå hur viktig du är :)

Tänk på det du spillevinken! <3

2012-11-13 @ 10:42:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: